Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

2. Sekretarz Gminy

Sekretarz Gminy- Grażyna Biały
Tel. 77 438-85-51, pokój nr 17a
 


Sekretarz Gminy w imieniu Burmistrza koordynuje pracą Urzędu Miejskiego.

Do kompetencji i zadań Sekretarza należy w szczególności:
  1. przygotowywanie projektów  oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu;
  2. ustalanie zasad  organizacji pracy Urzędu;
  3. kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji;
  4. zapewnienie zgodności działania urzędu z obowiązującymi przepisami prawa;
  5. nadzór nad organizacją i dyscypliną pracy w Urzędzie;
  6. współdziałanie z Burmistrzem w zakresie realizacji polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie;
  7. opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy;
  8. nadzór nad racjonalnym gospodarowaniem etatami, funduszem płac;
  9. nadzór nad doskonaleniem kadr, kierowanie pracowników na kursy, szkolenia i inne formy kształcenia;
  10. organizacja i koordynacja praktyk uczniowskich i studenckich w Urzędzie, nadzór nad stażystami odbywającymi staż w Urzędzie;
  11. udzielanie instruktażu wstępnego nowoprzyjętym pracownikom;
  12. prezentacje nowoprzyjętych pracowników, praktykantów, stażystów;
  13. nadzorowanie przestrzegania przez pracowników instrukcji kancelaryjnej;
  14. prowadzenie kontroli wewnętrznej na stanowiskach pracy w szczególności w zakresie przestrzegania przez pracowników zasad instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, kodeksu postępowania administracyjnego;
  15. nadzór nad przygotowywaniem materiałów na sesje  Rady Miejskiej;
  16. prowadzenie szkoleń i narad z pracownikami;
  17. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami Urzędu;
  18. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
  19. pełnienie funkcji pełnomocnika ds. wyborów – urzędnika wyborczego;
  20. koordynowanie sprawami ds. informacji niejawnych;
  21. nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków;
  22. wykonywanie w imieniu Burmistrza czynności związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych przez pracowników Urzędu, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych ( w oparciu o ustawę o samorządzie gminnym) w tym dokonywanie analiz przyjętych oświadczeń;
  23. wykonywanie innych zadań służbowych na polecenie Burmistrza.

Sekretarz Gminy bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne:
  1. Referat Organizacyjny;
  2. Referat Spraw Obywatelskich;
  3. Urząd Stanu Cywilnego.
  4. Samodzielne stanowisko d/s informatyki
Wersja XML